top of page

Students Learn about Siomay Business






One of the important things we learn about business is practice. Everyone can easily learn about business with theory but not with experience. We realize that many TLF students do not have proper formal education so it is difficult for them to compete in the world of work without a diploma at this time. Therefore, here we try to emphasize them as independent and entrepreneurial individuals.

 

We invited a local Siomay entrepreneur, called Bapak Cihuy, to share his experience of running SIOMAY for many years. Students also really like Siomay and Bapak Cihuy's personality, who is friendly and easy to get along with because he is often seen selling in front of TLF. Bapak Cihuy  shared the process starting from gathering raw ingredients to finished product, ready to eat. He also shared information about his daily turnover, market strategy, and the challenges he faces. After finishing, all the students were happy because they learnt so much about a small business but also could enjoy delicious homemade dumplings.

 

_______



Salah satu hal penting yang kita pelajari tentang bisnis adalah praktik. Setiap orang bisa dengan mudah belajar bisnis dengan teori tetapi tidak dengan pengalaman. Kami menyadari banyak mahasiswa TLF yang tidak mengenyam pendidikan formal yang layak sehingga sulit bagi mereka untuk bersaing di dunia kerja tanpa ijazah saat ini. Oleh karena itu, di sini kami mencoba menonjolkan mereka sebagai individu yang mandiri dan berwirausaha.


Kami mengundang seorang pengusaha Siomay setempat, bernama Bapak Cihuy, untuk berbagi pengalamannya menjalankan SIOMAY selama bertahun-tahun. Siswa juga sangat menyukai kepribadian Siomay dan Bapak Cihuy yang ramah dan mudah bergaul karena sering terlihat berjualan di depan TLF. Bapak Cihuy menceritakan prosesnya mulai dari mengumpulkan bahan mentah hingga produk jadi, siap disantap. Ia juga berbagi informasi mengenai omset hariannya, strategi pasar, dan tantangan yang dihadapinya. Setelah selesai, semua siswa merasa senang karena mereka belajar banyak tentang usaha kecil-kecilan tetapi juga bisa menikmati kue pangsit buatan sendiri yang lezat.

9 views

Recent Posts

See All
bottom of page