top of page

Climate Change Challenges


broken rain shelter

Every year, we experience several storms with heavy rain and high winds. This year’s extensive damage was beyond our expectations, and we needed to find new funding to repair the facilities because they required more than minor repairs.

The main building’s roof tiles flew off, causing a leak in the Staff Room. Furthermore, one of our garden’s three massive rain shelters was torn open, and repairing it would be costly.


We are thankful, however, that we still have partners who generously donate funds for these improvements. The timing was ideal. This year, the Eka Tjipta Foundation made a generous donation to cover the majority of our expenses. We also received assistance from PT. Dharma Guna Wibawa in order to bridge the remaining funding gap. With the damage repaired, we can resume our full-time teaching and vegetable production for sale..



repair rain shelter
repair rain shelter












______

Setiap tahun kami mendapatkan beberapa kali badai yang disertai dengan hujan deras dan angin yang kencang. Sehingga kami harus mendapatkan beberapakali kerusakan yang diakibatkan oleh badai tersebut. Kerusakan tersebut adalah diluar dugaan kami sehingga kami kesulitan dalam memperbaiki fasilitas kami yang rusak karena badai.


Beberapa fasilitas kami yang rusak diantaranya adalah, Genteng bangunan utama yang terbang, sehingga menyebabkan kebocoran untuk kamar staff. Selain itu juga, rain shelter untuk kebun kami yang terdiri dari 3 bangunan terangkat rusak dan membuka sehingga perlu biaya yang tidak sedikit untuk memperbaikinya.


Namun bersyukur karena masih ada partner kami yang dengan murah hati memberikan sumbangan dana untuk perbaikan tersebut yaitu sponsorhip program dari Eka Tjipta Foundation yang kita gunakan untuk itu. Kami juga mendapatkan bantuan dari PT. Dharma Guna Wibawa untuk melengkapi kekurangan biayanya. Sehingga kami bisa kembali memaksimalkan efektivitas pekerjaan kami dan produktivitas hasil sayuran kami kembali.

19 views

Recent Posts

See All
bottom of page