top of page

New Year Celebrations



Most people anticipate the New Year with the hope that it will be filled with many good things. The TLF batch spent their New Year’s day at the farm because their program continues through to early March 2023. The New Year's Eve activities of TLF students were not fancy or elaborate, but they were very meaningful and profound.


While singing, dancing, and expressing their resolutions in 2023, the students of Batch 42 recalled their time spent together, as they are aware that this will never happen again with their classmates. They will return to their various communities and continue with their different occupations. Nilakshan, a Sri Lankan refugee student, was one of the students who shared his resolution in 2023. His wish is to move to a country that will allow him to be the best of what he can be, and give him a fair chance as a refugee.


We hope that all your wishes comes true!


______


Kebanyakan orang mengantisipasi tahun baru dengan harapan akan diisi dengan banyak hal baik. Angkatan TLF menghabiskan hari Tahun Baru mereka di TLF karena program mereka berlanjut hingga awal Maret 2023. Kegiatan Malam Tahun Baru siswa TLF tidak mewah atau rumit, tetapi sangat bermakna dan mendalam.


Sembari bernyanyi, menari, dan mengungkapkan resolusi di tahun 2023, para siswa angkatan 42 mengenang kembali kebersamaan mereka, karena mereka sadar bahwa hal ini tidak akan pernah terjadi lagi dengan teman-teman sekelasnya. Mereka akan kembali ke berbagai komunitas mereka dan melanjutkan pekerjaan mereka yang berbeda. Nilakshan, seorang siswa pengungsi Sri Lanka, adalah salah satu siswa yang membagikan resolusinya di tahun 2023. Keinginannya adalah pindah ke negara yang memungkinkannya menjadi yang terbaik dari yang dia bisa, dan memberinya kesempatan yang adil sebagai seorangpengungsi.Kami berharap semua keinginan Anda menjadi kenyataan!



Recent Posts

See All
bottom of page