top of page

Fruits of our Labour



Starting in 2021, more than 200 fruit trees were planted in every corner of the garden. This is based on students' nutritional needs and the need for windbreaker plants to minimize the impact of extreme weather. Amazingly, even though we mostly used grafted plants, they are have started to produce fruit quickly and abundantly. 


In less than two years we are able to enjoy guava, crystal guava, orange, mulberry, jackfruit, etc. And as these are long-term perennial plants, we can continue to enjoy the fruits for many years to come.



_______ Buah Hasil Kerja Kita

Mulai tahun 2021, lebih dari 200 pohon buah-buahan ditanam di setiap sudut taman. Hal ini didasari oleh kebutuhan gizi siswa dan kebutuhan tanaman penahan angin untuk meminimalisir dampak cuaca ekstrim. Hebatnya, meski kebanyakan menggunakan tanaman cangkokan, ternyata sudah mulai menghasilkan buah dengan cepat dan melimpah.


Dalam waktu kurang dari dua tahun kita sudah bisa menikmati jambu biji, jambu kristal, jeruk, murbei, nangka, dll. Dan karena ini merupakan tanaman tahunan jangka panjang, kita bisa terus menikmati buahnya hingga bertahun-tahun yang akan datang.

10 views

Recent Posts

See All
bottom of page