top of page

Donor Tan Chin Tuan Foundation Visit



The team from Tan Chin Tuan Foundation (TCTF) From Singapore made a trip to The Learning Farm from 24-26 Aug. TCTF is one of TLF's partners who has been our donor for a long time. Their visit was to see first-hand the activities that they are sponsoring at TLF.


The Tan Chin Tuan Foundation (TCTF) was established on 10 April 1976 by the late banker and philanthropist Tan Sri (Dr) Tan Chin Tuan (1908 – 2005) to share with society the rewards of a highly illustrious career. He helped the deserving and provided services that helped uplift the less fortunate. Today, the contributions of the foundation reflect the founder's philosophy of how money should be channelled for social good. The foundation strives to support causes and projects that are viable, sustainable, and well-managed with defined social outcomes.


Their visit included discussions with the TLF Team, lunch with the students, deep discussion with the students to participating in farming activities. On the side, the TCTF Team enjoyed the panorama and the lovely cool air of the mountains around Cipanas - Puncak, Cianjur.


_____


Kunjungan salah satu Donor Utama dari Tan Chin Tuan Foundation


Tim Tan Chin Tuan Foundation (TCTF) dari Singapura melakukan perjalanan ke The Learning Farm dari 24-26 Agustus. TCTF adalah salah satu partner TLF yang telah lama menjadi donatur kami. Kunjungan mereka sebagai bagian dari supervisi untuk melihat langsung kegiatan yang berjalan di TLF.


Yayasan Tan Chin Tuan (TCTF) didirikan pada tanggal 10 April 1976 oleh mendiang bankir dan filantropis Tan Sri (Dr) Tan Chin Tuan (1908 – 2005) untuk berbagi dengan masyarakat penghargaan dari karir yang sangat termasyhur. Dia memberikan bantuan kepada yang layak dan memberikan layanan yang membantu mengangkat orang yang kurang beruntung. Saat ini, kontribusi yayasan mencerminkan filosofi pendiri tentang bagaimana uang harus disalurkan untuk kebaikan sosial. Yayasan berusaha untuk mendukung tujuan dan proyek yang layak, berkelanjutan, dan dikelola dengan baik dengan hasil sosial yang dapat ditentukan.


Kunjungan mereka ke TLF mengikuti aktivitas yang sedang berlangsung di TLF. Dimulai dari diskusi dengan TLF Team, makan siang Bersama siswa, berbincang Bersama siswa hingga mengikuti aktivitas berkebun Bersama siswa. Di sela-sela aktivitas di kebun TLF pun, TCTF Team menikmati panorama dan suasana pegunungan sekitar Cipanas - Puncak, Cianjur.

12 views

Recent Posts

See All
bottom of page